Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă
 

După mai bine de 50 de ani, epopeea plopilor de pe șoseaua Cernica - Căldăraru / Halta Cernica, a ajuns la sfârșit. La un sfârșit trist.

Plantați in anii '70, de către elevii si locuitorii din satele comunei Cernica, aceștia au ajuns la final. Ultimii doi plopi stingheri, din zecile existenți, pe -marginea acestei șosele au fost tăiați ieri 8-Apr-2024. Bineînțeles, pe motivul ca reprezentau un pericol pentru circulație.

soseaua cernica caldararu plopi taiati septembrie 2010   12Din păcate, viabilitatea unora dintre ei a fost invocata ca motiv pentru tăierea nu doar a celor cu probleme ci si a celorlalți sănătoși. După cum puteți vedea din articolele, foto si video de mai jos, motivele principale si reale au constat de fapt in dezvoltările de infrastructura (nodul rutier de legătură cu autostrada) precum si dezvoltarea parcului logistic lângă halta Cernica si care încurcau dezvoltările imobiliare din anii 2010-2013 pe terenurile devenite private după 1990.

Aceste terenuri, care despart ca un pinten comuna Cernica, erau in proprietatea domeniului local al comunei Cernica. După 1990 au ajuns in proprietatea (nu doar in folosința) IAS Fundeni si ulterior au fost restituite foștilor proprietari, care l-a rândul lor le-au vândut actualilor dezvoltatori care au construit Fashion House si depozitul Lidl.

Din păcate pentru bugetul comunei Cernica, administrarea acestor terenuri si dezvoltări imobiliare, a rămas sub tutela comunei Fundeni, toate taxele si impozitele, in sume semnificative, ducându-se in bugetul acestei comune si nu al comunei Cernica. 

Intre timp, toaletarea plopilor, într-un mod care, conform recomandărilor specialiștilor (a se vede mai jos un material legat de modul cum ar trebuie sa fie făcută aceasta toaletare) si tăierea altor plopi pe șoseaua dintre Halta Cernica si Balaceanca, continua.

Generații întregi de navetiști intre Căldăraru si Cernica si intre Căldăraru si București s-au bucurat de măreția si frumusețea naturala acestora si nu in ultimul rand de umbra acestora, atât de binevenită si căutată, pe timp de vară, atunci când aceștia, trebuiau sa meargă pe jos intre Căldăraru si Cernica, pentru a prinde autobuzele spre București dinspre Cernica, Tanganu sau Balaceanca, sau când trebuiau sa prindă trenul de la Halta Cernica, sau când se întorceau din intersecția din Cernica.

In prezent, locul acestora a fost luat de o specie de copaci decorativi si anume de  platani, aceeași specie care au fost plantați si pe străzile din satele comunei Cernica.

Mai jos puteți sa revedeți istoria acestor plopi, si de asemenea fotografii si video cu aceștia în toată splendoarea lor, de acum 10-15 ani. 

Click sageata pentru navigare in galeria foto: 

 

Actualizare 5-Apr-2024

Un plop perfect "putrezit" numai bun de pus pe foc. Trebuie doar sa va opriti pe marginea soselei Halta Cernica-Balaceanca (pana nu va fi ridicat), in apropiere de podul peste Dambovita, pentru a va convinge cat de"putrezit" a fost acest plop.

Actualizare: 28-martie-2023, orele 11:30

Va informam ca, la aceasta ora, pe soseaua dintre Halta Cernica si Balaceanca, are loc o actiune "misterioasa" si care pare a fi un fel de masuratoare a plopilor aflati pe marginea acestei sosele, plopi "toaletati" de curand. De jur-imprejurul acestora sunt puse mai multe fire conectate la mai multe beculete rosu-verde, toata aceasta instalatie parand a fi conectate la un laptop.

Din fotografia primita, deocamdata, nu intelegem exact si nu va putem spune in ce consta "misterioasa" masuratoare si care este scopul acesteia. Rugam pe cei care detin mai multe detalii sa ni le comunice.

plopi soseaua cernica balaceancaArticol initial 11-mar-2023

VIDEO - Zilele acestea are loc "toaletarea", de fapt "ciopârțirea" si taierea plopilor de pe marginea soselei dintre Cernica si Balaceanca, intre Halta Cernica si podul de peste Dambovita, de la intrarea in acest sat.

Initial, din spusele unor locuitori din zona, actiunea ar avea loc din cauza ca, plopii ar incurca retelele de electricitate / utilitati, dar dupa cum se poate vedea din video de mai jos, distanta dintre acesti plopi si retea este destul de mare.

Intre timp din spusele altor cetateni, de fapt retelele de electricitate au fost afectate din cauza taierilor neglijente, unele crengi in cadere, rupând firele de electricitate si din aceasta cauza, unele gospodarii din zona au ramas doua zile fara curent. Pentru informatii privind modalitatea de toaletare corecta a copacilor click aici: https://www.greenpeace.org/romania/articol/4268/cum-opresti-o-toaletare-abuziva-de-arbori/

A se citi si 

pe langa plopii fara sot
Asa aratau acum 15-20 de ani plopii de pe soseaua dintre Cernica si Caldararu si cei de pe soseaua dintre Caldararu si Balaceanca, inainte sa fie taiati.
Pe langa plopii fara sot, adesea am trecut...ar putea sa spuna aproape oricare consatean din Caldararu. Este vorba de plopii de pe marginea soselei dintre Cernica si Caldararu, batrani de aproape un secol. Mare mi-a fost surpriza, mirarea si supararea cand am vazut ca acesti plopi au inceput sa fie taiati. Asta de vreo trei-patru saptamani. Am incercat sa aflu motivul pentru care se intampla acest lucru, sperand ca acest motiv sa fie unul foarte serios si care sa justifice o asemenea defrisare-jaf in masa a celor aproape 30 de plopi de pe laterala dinspre Balaceanca a soselei. Mi-au ajuns la urechi doua versiuni, din doua surse. Prima versiune este ca 
"undeva, candva" pe terenul dintre sosea si autostrada ar urma sa se faca un punct de urcare/coborare de pe autostrada si ca acesti plopi ar incurca viitoarea constructie in zona. Varianta asta mi se pare stupida si nu o cred pentru ca nu vad de ce s-ar face chiar acolo aceasta lucrare. Nu am vazut nici un fel de placarda care sa anunte ca ne vom putea da si noi pe autostrada pana la Bucuresti si inapoi si eventual si fara taxe (majorate sau nu). De asemenea locul nu cred ca ar fi cel mai bine ales, tinand cont ca o mai buna locatie ar fi pe soseaua Cernica-Tanganu in zona podului care traverseaza autostrada A2, datorita configuratiei locului si a traficului mai important pe aceasta ruta. Si chiar daca ar fi asa, ar fi putut sa fie taiati la momentul inceperii lucrarilor si nu acum in prag de iarna. A doua versiune (pe care o spun si eu asa cum am auzit-o) si care mi se pare mult mai credibila este ca a avut loc pur si simplu un jaf. Un jaf la drumul mare si culmea cu stiinta primariei. Un plop mai batraior si care nu a mai rezistat testelor celor de la mediu trebuia sa fie taiat si evacuat. Primaria a chemati cativa baieti cu drujba (se pare ca erau si slujbasi ai primariei) in frunte cu Sorin A. pentru a face demersurile necesare in vederea taierii si evacuarii acelui plop. Pana aici totul este ok dar druj basii primariei probabil ca s-au saturat de taiat frunze si au trecut la taierea sistematica a aproape totii plopii de pe soseaua mentionata. Au fost "macelariti" gospodareste mai mult de 20 de plopi, lasand soseaua fara frumusetea sa de copaci. Deja era prea tarziu cand pe acolo au trecut in vizita de lucru spre noul teren de fotbal din Caldararu, primarul si vice-primarul si le-au cerut sa se opreasca. Si pentru ca tot suntem in criza de detoate si e nevoie si de un banut si de un lemn de foc, (?!)  plopii  au fost vanduti fara nici o jena (se spune ca vice-primarul a cerut sa se  fara acte dar ma indoiesc ca exista vreun act sau daca exista cu siguranta nu este acoperita toata suma) cu 500 RON remorca. Daca la minim doua remorci punem un plop atunci putem calcula si castigul din aceasta afacere care a intrat in buzunarul vasnicilor taietori suferinzi de exces de zel. Daca povestea e adevarata si calculul corect atunci vorbim de minima modesta suma de 20,000 RON. Poate exista si alte variante pentru epopeea acestor plopi  si a taietorilor de lemne dar cu parere de rau, trebuie sa spun ca a devenit evident ca in comuna noastra oricine poate face orice. A devenit evident ca autoritatea (autoritatile) nu mai exista decat sub forma de litere pe frontispiciul unor cladiri si pe unele autoturisme si nimeni nu se mai teme de nimic. Din ce in ce oamenii se simt mai nesiguri in propriul sat si in propria curte si nimeni nu face nimic. Nu vreau sa cred ca trebuie sa ne intoarcem in timp cu o suta de ani si ca va trebui sa ne organizam noi insine propriile "militii"  alcatuite din consatenii care inca se mai respecta si care sa ne pazeasca de multimea de hoti ai comunei Cernica. Dar in Romania orice a devenit posibil si din pacate trebuie sa incepem sa invatam sa ne pazim singuri ograda.

ACTUALIZARE:

a se citi si

Comuna Cernica....a lui Plop-Voda

Plopi taiati pe soseaua Cernica. 16.02.2020.

Plantare stejari soseaua Cernica-Caldararu.

Cernica racordata la autostrada A2. Potential progres, dar cu ce pret ? Cine credeti ca sunt adevaratii beneficiari ?!

Pe langa plopii fara sot...adesea am trecut...

 

Azi pe la pranz, ma indreptam ca de obicei catre Caldararu, pe soseaua care uneste Cernica de satul natal. Dupa cum stiti, aceasta sosea este (de fapt era), strajuita de-o parte si de alta de o perdea de plopi extraordinari de frumosi si sanatosi. Si nu mica imi fu mirarea (oare a cata oara) cand am vazut un grup de oameni care incarcau de zor bucati de plopi intr-o camioneta. Despre macelarirea acestor plopi am mai scris si in "Pe langa plopii fara sot...click aici". Am crezut ca cei care au scapat atunci de la campania de taiere vor fi lasati in pace, sa faca in continuare...ce stiu ei mai bine...umbra pamantului. Dar iarna a venit si cineva a decis ca nu mai e nevoie de umbra lor, doar de lemnul lor.

 

Nu am putut sa opresc sa vad ce se intampla si sa fac atunci niste fotografii sau sa filmez, din motive evidente. Ar fi iesit o emisiune live extraordinara eventual cu peripetii. Pe drum am intalnit un domn consilier al satului Caldararu pe care l-am rugat sa-mi dea numarul unui reprezentant al primariei Cernica. Am sunat si nu a raspuns nimeni. Am dat un mesaj. Am mai cautat un domn consilier din Caldararu, sa incerc poate stie acesta ceva si sa ma lamureasca si pe mine. Nu l-am gasit. Am "exagerat" si am sunat la 112. O doamna draguta mi-a facut legatura la Politia Ilfov. La Politia Ilfov, am povestit unui domn la fel de dragut, ca la momentul convorbirii se taie niste plopi si nu stiu cat de legal se intampla asta. Politicos mi-a spus sa sun la Politia Cernica. Eu stiam ca postul de politie din comuna Cernica este desfiintat. Si totusi am sunat la numarul care mi s-a dat. Apropo acest numar este 021 369 5150. Cine stie poate aveti nevoie, Doamne fereste. Acolo mi-a raspuns un semnal de fax dragut. Nu era nimeni. Ulterior am aflat ca pe acolo mai bantuiesc, din cand cand, doi politisti alocati comunei Cernica. Am intrat pe site-ul primariei www.cernica.ro si am sunat si acolo. Nici un reprezentant important nu era acolo. Tocmai ce plecasera. Am spus si acolo, ca langa primarie se taie niste plopi si nu stiu cat de cuşer e treaba asta. Un domn, la fel de dragut, mi-a spus ca nu poate face nimic. Sesizarile verbale nu se primesc. Doar cele scrise. M-am gandit ca poate acel domn are nevoie sa ii arat pe fotografiile si video-urile pe care o sa le fac, cum se taie niste plopi. Am aflat un alt numar de telefon si am dat mesaj aceluiasi reprezentant al primariei. Dupa un sfert de ora, D-l viceprimar Nica Marian m-a sunat. Nu ma asteptam, D-l Nica a fost foarte amabil si mi-a explicat ca azi noapte cineva a vrut sa fure un plop, dar probabil l-a apucat dimineata. Iar grupul acela de oameni doar isi faceau treaba si faceau curat. Am rasuflat usurat, multumit de raspuns si ca nu e nimic premeditat si ca am fost scutit sa mai dau o stire negativa pe voxcernica.ro. A fost o convorbire buna in care am adus in atentia D-lui viceprimar si alte probleme de care tot vorbim noi pe aici prin site si cumva a ramas stabilit sa ne auzim/vedem saptamana viitoare pentru o emisiune cu dumnealui in care sa dezbatem pe "viu", pe VoxCernica TV Live, mai multe probleme si mai multe intrebari cu care se confrunta din ce in ce mai multi dintre consatenii nostrii si la care inca nu au un raspuns. Deci, bucuros de feedback-ul rapid, si de campania de plantare de stejari de care a adus aminte d-l viceprimar, mi-am vazut de sapatul in gradina ca se apropie deja primavara daca e sa ne luam dupa evolutia vremii. In drum spre Bucuresti, m-am oprit la locul despre care vorbeam si am luat cateva imagini pentru Dvs si pentru o mai buna documentare. Si, am constatat si pe aceasta cale comunicam si noi d-lui Viceprimar, cu parere de rau dar prea tarziu, ca, se pare ca dansul a fost dezinformat cu privire la cele intamplate acolo. Nu doar un plop era taiat proaspat asa cum i se spusese de catre...nu stiu cine, sau poate cum am inteles eu la telefon. Ci cel putin trei, asa cum se poate vedea dupa urmele proaspete de talas. Probabil frigurosul hot s-a lacomit si intr-o singura noapte vroia sa indese trei plopi intr-o caruta. Pe partea stanga a mai ramas unul. Falnic si puternic ca toti ceilalti, dar stingher. Probabil ca nu o sa apuce Craciunul. Ce ar putea sa mai faca un plop, singur singurel pe lumea asta ?! Si pe frigul si foametea asta ?! La cine sa mai strige dupa ajutor ? Colegii plopi de peste drum, se tem pentru soarta lor, pecetluita, asa ca nu au timp si chef sa se gandeasca la altul din aceasi specie si cu atat mai mult la cineva de un regn diferit. Seara buna si visuri placute...la paduri virgine

A se citi si:

Comuna Cernica....a lui Plop-Voda

Plopi taiati pe soseaua Cernica. 16.02.2020.

Plantare stejari soseaua Cernica-Caldararu.

Cernica racordata la autostrada A2. Potential progres, dar cu ce pret ? Cine credeti ca sunt adevaratii beneficiari ?!

Pe langa plopii fara sot...adesea am trecut...

  

Dupa plopii taiati acum cativa ani de pe marginea soselei intre Caldararu si Cernica, a venit randul si celor aflati pe soseaua Cernica, intre centura Bucurestiului si Manastirea Cernica, zona aflata acum sub administrarea orasului Pantelimon, dar si a comunei Cernica.

Nu intelegem nici de ce aceasta zona este acum in Pantelimon (stim doar ca Cernica se afla, sau se afla, in proces cu Pantelimonul cu privire la aceasta chestiune), si nici de ce acesti copaci sunt acum taiati sistematic si fara mila.

A se citi si:

O.Z.N.-urile au aterizat in padurea Cernica.

Comuna Cernica....a lui Plop-Voda

Plopi taiati pe soseaua Cernica. 16.02.2020.

Plantare stejari soseaua Cernica-Caldararu.

Cernica racordata la autostrada A2. Potential progres, dar cu ce pret ? Cine credeti ca sunt adevaratii beneficiari ?!

Pe langa plopii fara sot...adesea am trecut...

plopi stejari cernica caldararuDe aproximativ doua zile, pe marginea soselei care leaga Cernica de Caldararu a inceput plantarea promisilor stejari in locul plopilor care au fost taiati fara mila in ultimii doi ani. Povestea acestor plopi o puteti gasi in articolele Pe langa plopii fara sot...adesea am trecut...si Comuna Cernica....a lui Plop-Voda. Acum cateva luni cand am discutat cu viceprimarul Nica Marian si in care i-am expus problema acestor plopi, mi-a spus ca in locul plopilor taiati vor fi 

replantati stejari. Si acest lucru vad ca s-a intamplat. Eu ma bucur foarte mult ca vom avea din nou o sosea simetric "strajuita", chiar daca pe o parte de plopi si pe de alta parte de stejari. Oricum chestiunea asortarii e mai putin importanta acum si speram sa nu fie un motiv pentru o viitoare macelarire a plopilor ramasi, mai ales ca "valoarea" energetica ca lemn de foc a acestora nu se compara cu cea a stejarilor. Cu aceasta ocazie as vrea sa remarc si faptul ca, tot in ultimele zile, pe soseaua Cernica (DJ 301), majoritatea plopilor au fost varuiti de catre mai multi lucratori, credem, angajati de catre Primaria Cernica. De asemenea au fost ridicate aproximativ 3 "bene" de moloz care fusesera "depozitate" la mijlocul soselei Cernica-Caldararu. Nota bene autoritatilor din Cernica si sper ca aceste activitati gospodaresti "de primavara" sa continue si dupa luna iunie. De asemenea, sper ca aceste autoritati impreuna cu cele de la Glina sa inceapa evacuarea mormanelor de gunoi de langa Caldararu, peste calea ferata, gunoaie despre care v-am relatat in articolele: Apocalipsa a sosit. La Caldararu, Cernica. Dezastru ecologic de proportii. siRaspuns Garda Nationala de Mediu cu privire la groapa de gunoi Caldararu, Cernica. Din pacate pana acum, nu s-a inceput ridicarea acestora asa cum prevede rezolutia Garzii de Mediu si in fiecare zi sunt aduse in continuare tone de moloz, gunoi etc. Daca pana acum doar calatorii "rutieri" de pe autostrada A2 le-au putut vedea din "viteza" acum si proaspetii calatori feroviari de pe ruta Bucuresti-Oltenita vor fi "impresionati" la 30 de km pe ora de imaginea satului Caldararu, Cernica.

A se citi si:

Comuna Cernica....a lui Plop-Voda

Plopi taiati pe soseaua Cernica. 16.02.2020.

Plantare stejari soseaua Cernica-Caldararu.

Cernica racordata la autostrada A2. Potential progres, dar cu ce pret ? Cine credeti ca sunt adevaratii beneficiari ?!

Pe langa plopii fara sot...adesea am trecut...

ZECI SI SUTE DE MII DE LEI PIERDUTE ANUAL DE BUGETUL COMUNEI CERNICA DIN CAUZA DELIMITARILOR ADMINISTRATIV TERITORIALE ABERANTE DE HOTAR INTRE COMUNA CERNICA, COMUNA FUNDENI, JUDETUL ILFOV SI CALARASI. Click aici pentru detalii.

harta judet ilfov calarasi comun cernica fundeni

 

Nod rutier Cernica DJ 301 - Autostrada soarelui A2 Bucuresti Constanta

<

 

 acces intrare racordare autostrada a2 cernica

aviz-mediu-intrare-autostrada-a2-cernica-1aviz-mediu-intrare-autostrada-a2-cernica-2aviz-mediu-intrare-autostrada-a2-cernica-3

 

Actualizare 10 octombrie 2012, 21:00

Se pare ca deja problemele cu acest proiect au inceput deja sa apara. Mai jos va redam o stire a Antenei 1 si  prezentata in Observator in data de 4 octombrie:

 "Un dezvoltator imobiliar va construi pe Autostrada Soarelui un acces pentru un viitor complex comercial si de birouri. Desi a primit aviz de la CNADNR, lucrarea nu respecta normele de siguranta pentru soferi. Constructie la limita legii pe Autostrada Soarelui:

Lucrarile se desfasoara la kilometrul15 de pe Autostrada Bucuresti-Constanta. Muncitorii au inceput saptamana trecuta si au ajuns cu sapaturile chiar langa terasamentul autostrazii.

Drumul ar urma sa faca legatura intre Autostrada Soarelui si un drum comunal care trece prin fata unui viitor centru comercial, o lucrare la limita legii si foarte riscant pentru soferi. Nu exista banda speciala de acces pentru noul drum, iar noua constructie se intersecteaza la mai putin de o suta de metri cu drumul comunal care leaga localitatile Balaceanca si Cernica. Ca sa respecte legea, constructorii ar trebui sa ridice un pod. Dar nu au asa ceva in plan. Cert este ca trebuie sa termine lucrarea repede.

Noul drum, daca va fi finalizat, va ridica substantial preturile terenurilor. Un metru patrat de teren cu legatura la autostrada costa,

in medie, de doua ori mai mult decat zonele fara astfel de acces. Chiar si asa, autoritatile din Cernica spun ca nu stiu de constructia de la intrarea in comuna. Pana la urma, insa, viceprimarul comunei se da de gol si recunoaste ca il stie totusi pe seful de santier.

Lucrarile au primit autorizatie de constructie de la primaria Cernica si aviz de constructie de la Compania de Autostrazi in 2009, cand ministrul Transporturilor era Radu Berceanu. Conducerea CNADNR sustine ca avizele sunt in regula. A omis sa precizeze insa ca iesiera de pe autostrada se face in conditii speciale asa cum precizeaza legea privind regimul drumurilor."

Actualizare 10 octombrie 2012, 15:00

In sfarsit, dupa mai multe investigatii ale echipei VoxCernica, se pare ca am identificat ce se va construi, cel putin pe portiunea de teren intre autostrada si calea ferata spre Halta Cernica. Amploarea acestui proiect este cu mult mai mare decat am fi banuit noi din informatiile pe care le detineam la momentul scrierii acestui articol.

Este vorba de un complex comercial denumit Cernica Park si care va include un magazin combinat de unelte şi materiale de construcţii si articole de gradină de tip Do-It-Yourself, un hypermarket cu propria galerie, magazine de haine şi accesorii, un centru de tip outlet (FASHION HOUSE similar celui de langa autostrada Bucuresti Pitesti A1), un comerciant de articole sportive de mare anvergură şi un retailer decoraţiuni interioare. Toate acestea urmand a fi construite pe jumatate din suprafata detinuta de 60 de Ha. Deocamdata nu stim ce se va construi pe restul suprafetei chiar daca in avizul de mediu se mai vorbeste si de spatii de servicii (?!) birouri, un hotel, si o benzinarie.

Dezvoltatorul acestui proiect este click aici: Liebrecht & wooD  si aici: www.cernicapark.ro un dezvoltator de proiecte imobiliare, ce operează în principal pe pieţele din Europa Centrală şi de Est de aproape 20 de ani.

Speram ca e vorba totusi de investitori seriosi si care vor imbina comertul cu frumusetile naturale ale zonei Cernica si vor avea grija de mediul inconjurator, ceea ce nu a fost cazul pentru multe proiecte imobiliare din Romania in goana dezvoltatorilor lor dupa profit. Dar nu cred ca trebuie sa ne asteptam la prea multe, pentru ca dupa cum vedeti, plopii de pe soseaua Cernica-Balaceanca, acolo unde este intrarea in complex nu se mai regasesc in masterplanul acestui proiect. Acesti copaci, cu siguranta apartinand domeniului public, au inceput deja sa fie taiati deja de echipele de taietori despre care am mai vorbit in portalul nostru . Domnilor de la mediu, domnilor arhitecti, domnilor investitori, stimate autoritati de la Cernica si Fundeni chiar nu realizati ce avantaje ati avea daca ati lasa acesti plopi. Sau cumva acesti plopi incurca vederea calatorului dinspre Bucuresti spre Constanta si trebuie sa va vada neaparat ca existati ?! Nu realizati ca acestia v-ar putea proteja cel putin de zgomot ? Pe noi cei care am trecut prin umbra acestor plopi, nu ne impresioneaza arbustii pe care ii veti pune in parcarea Dvs. Puneti ce copaci vreti in gradina Dvs., dar macar lasati-i pe ai nostrii in pace.

Va prezentam in continuare o decizie privind revizuirea avizului  de mediu obtinuta de beneficiarii racordarii comunei Cernica la autostrada A2. In acest aviz eliberat in 2009, puteti vedea cine sunt de fapt dezvoltatorii si ce intentioneaza sa dezvolte pe terenurile adiacente nodului rutier pe care vi l-am prezentat mai jos. Dupa cum puteti vedea in acest document, acesti dezvoltatori au obtinut aprobarea pentru un PUZ al zonei si si in care se vorbeste si de un complex pentru comert, servicii, birouri, statie alimentare, carburanti, hotel, panou publicitar si acces la autostrada Bucuresti Constanta in...surpriza..daca nu stiati pana acum...comuna Fundeni, judetul Calarasi.

Dupa cum explicam mai jos, din punct de vedere administrativ, noi cei din Cernica suportam consecintele deciziilor luate de catre cei din Fundeni, chiar daca noi credem ca locuim in Cernica si teoretic avem reprezentantii nostrii in primaria Cernica. Deci orice se va construi in aceasta zona, noi va trebui sa inghitim pentru ca nu primaria Cernica va da avizele ci primaria din Fundeni.

Nu ne mai ramane decat sa speram ca primaria Cernica, poate chiar se va gandi undeva candva la consecintele deciziilor pe care altii le iau pentru noi, cu stiinta sau fara stiinta primariei Cernica sau a noastra cetatenilor de rand. 

Va mai prezentam de asemenea o stire pe care o puteti accesa cu un click pe linkul urmator:Tranzacţie surpriză în imobiliare: belgienii au cumpărat 60 de hectare în jurul Bucureştiului. A revenit vremea achiziţiilor?

Actualizare, 9 octombrie 2012

Dupa cum puteti vedea din pancarta afisata zilele acestea, lucrurile au inceput sa se clarifice si presupunerile pe care le-am facut anterior in lipsa acestui afis, se adeveresc. 

Din nefericire (sau din fericire ?!) pentru noi locuitorii din Cernica, nu asistam la o lucrare finantata din bani publici pentru public ci, din cate ne putem da seama, finantarea acestei lucrari se este facuta din bani privati pentru cei care detin aceste terenuri adiacente in scopuri pur comerciale. In nici un caz nu s-a gandit cineva de acum patru ani de cand se tot fac aceste planuri la avantajul calatorului din Cernica catre Bucuresti sau Constanta.

Totusi se pare ca in continuare locuitorul comunei este luat de naiv si inghite ca de obicei ce inghite pelicanul.

Din denumirea obiectivului s-ar putea spune ca aceasta lucrare este facuta pentru vezi domne, accesul comunei Fundeni la autostrada A2 de pe teritoriul comunei Cernica (culmea). Nu vi se pare cel putin ciudat acest lucru ?!

De cand o alta comuna isi face acces la o artera rutiera pe teritoriul altei comune. Pai acest lucru a fost posibil doara daca si primaria Cernica a fost de acord cu acest lucru.

Din cate stim, din cauza unei anomalii in organizarea comunelor noastre, terenurile adiacente despre care vorbim se pare ca nu mai apartin primariilor ci unor persoane private. De asemenea din punct de vedere teritorial aceste terenuri se afla in comuna Cernica dar din punct de vedere administrativ, ele sunt sub administratia consiliului local din Fundeni (oare asta explica si faptul ca avem un consilier care este locuitor in Fundeni ?!) Totusi, in aceste conditii ar trebui ca beneficiarul sa fie daca nu cetateanul de rand din Cernica (ca vezi domne intra si el cu saniuta pe autostrada) atunci sa fie cetateanul din Fundeni sau primaria din Fundeni. Dar nu, dupa cum am constatat cu stupoare, beneficiarul acestui obiectiv, este culmea, o agentie imobiliara.

Nu stim inca planurile detaliate ale acestei agentii imobiliare. Sa fim scuzati dar pe pancarta nu se spune cine este finantatorul. Prespunem deci ca beneficiarul este si finantatorul, pentru ca nu putem crede ca un buget ar fi alocat din bani publici pentru un beneficiar privat. Ar fi culmea.) dar nu cred ca vom scapa de depozite si spatii logistice, o furnicatura de tiruri si alte autovehicule, poate si o parcare pentru ele. Ne putem dor imagina ca vor face orice, cel putin ca sa-si scoata banii cheltuiti pe aceasta investite, despre al carui cost nu stim nimic deocamdata. Tocmai din cauza costurilor ridicate acest tip de investitie este de obicei suportat din bani publici dar doar daca se justifica pentru marele public. Sau in parteneriat public privat, daca exista posibilitatea finantari si recuperarii banilor de catre partenerul privat, mentinund-se beneficiile pentru marele public. In acest caz se pare ca vorbim de o investitie pur privata si e evident ca toate beneficiile sunt orientate catre acesta, iar efectele negative le vom suporta noi, doar pentru faptul ca locuim in zona.

Ar fi chiar atat de rau acest lucru ?! Dvs veti aprecia in cativa ani acest lucru. Personal cred cu tarie, ca cetatenul locuitor obisnuit (asa cum il defineam mai jos) nu va avea nici un avantaj din viitoarea adevarata enclava a Fundeni-ului cu ingramadeala aferenta, traficul, poloarea si zgomotul sporit chiar pe marginea lacului Cernica. Acest beneficiar va face ce vrea pe terenul lui, cu acordul primariei noastre si a celei din Fundeni. Ba daca se supara la un moment dat va pune si o bariera la intrarea pe autostrada, pentru ca sa nu uitam, este o lucrare pur privata, cu autorizatia "reprezentantilor nostri" din Fundeni si cu siguranta si cu acordul mai mult sau mai putin tacit al primariei Cernica.

Noi locuitorii din Cernica ne vom alegem cu toate externalitatile negative ale acest proiect (poluare, zgomot, trafic ingreunat etc.) iar primaria Fundeni (nu primaria Cernica) se alege cu taxele si impozitele locale care cu siguranta vor fi substantiale si cu siguranta nu vor fi reinvestite in atenuarea efectelor negative asupra noastra ci pentru bunastarea (oare) a locuitorilor din Fundeni. Primaria Cernica se va alege cu gloria si uralele celor care poate isi vor gasi un loc de munca de paznic, casier etc. pe salarii de nimic si in cazul in care nu merge ceva bine, il poate lua repede pe "Nuu stiuu" in brate sau sa spuna, ca nu e vina ei, ci a celor din Fundeni. Noi nu am avut ce face atata timp cat aceste terenuri sunt sub administratia lor. Buna afacere, nu ? Toti acestia se aleg cu caimacul si noi cetatenii doar cu zatul.

In orice tara civilizata daca intr-o comunitate ca a noastra s-ar fi planificat un asemenea proiect fara stirea si fara sa i se explice avantajele si dezavantajele, cu siguranta ati fi vazut acea comunitate in strada, cerandu-si drepturile. Pentru ca acei oameni isi cunosc drepturile. In primul rand dreptul de a fi informat si in al doilea rand de a participa la deciziile care le influenteaza major, intr-un fel sau altul, viata. De aceea s-a inventat conceptul de transparenta decizionala a autoritatilor publice. Si in felul acesta nu mai trebuie nici noi sa mai facem unele presupuneri iar gradul de incredere ca cei care ne reprezinta, ne reprezinta pe toti si nu doar pe unii, ar creste pe masura ce vedem ca ceea ce ni se explica, este si adevarat si vedem efectele benefice si pentru majoritatea, nu doar pentru cativa alesi pe spranceana. Si asta nu o zic eu, ci cica asa e in democratie.

Inca o data imi pun intrebarea: de ce aceasta lucrare nu s-a facut la podul care traverseaza autostrada A2. Raspunsul a venit inca o data cu aceasta pancarta: facem ce vrea muschii nostrii pe terenul nostru (odata al vostru) si ne doare undeva de voi majoritatea locuitorilor comunei Cernica. De asemenea cand e vorba de costuri, intotdeauna aceastea trebuie minimizate si de asemenea probabil s-a constatat ca in acea zona chiar daca era mai logic si mai bine din punct de vedere al evitarii traficului greu chiar in buza Cernica si a lacului Cernica, acest lucru nu a contat cand e vorba de maximizarea valorii profiturilor prin maximizarea valorii unor terenuri, chiar daca acest lucru e in detrimentul calitatii vietii, asa cum poate fi ea inteleasa ea de un locuitor de la tara.

8-octombrie-2012 Autostrada Soarelui A2 este un subiect care trebuie sa recunoastem, noi cei de la VoxCernica inca nu am apucat sa-i acordam atentia cuvenita, chiar daca ne propusesem de mult acest lucru.

Se pare ca a venit acest moment si va invitam si pe Dvs sa participati la un schimb de pareri privind impactul pe care l-a avut si o sa il aiba in continuare constructia si amplasarea acestei autostrazi chiar langa, odata “linistita” noastra comuna Cernica.

De asemenea va invitam sa va spuneti parerea despre ce va insemna, din punct de vedere al schimbarilor socio-economice precum si din punct de vedere al mediului inconjurator, “racordarea” in mod direct a satelor comunei Cernica cu aceasta autostrada dupa finalizarea lucrarilor la noul nod rutier, lucrari incepute in septembrie 2012.

Cum va arata comuna Cernica in urmatorii cativa ani ? Credeti ca va fi un nou “Voluntari” plin de depozite si complexe comerciale mai mult sau mai putin chinezesti ?! Va mai fi comuna Cernica o zona apreciata prin atractiile sale traditionale de agrement (padure, lac), sau acestea vor devenii o simpla nostalgica amintire ? Va mai fi aceasta zona una cu un “caracter linistit” sau fornetul tir-urilor cu marfa care vor trece prin fata casei Dvs. va devenii un lucru banal in viata noastra ? Cat timp va trece pana nu ne vom mai cunoaste intre noi si nu ne vom mai da buna ziua, asa ca la tara ? Cat de mare este potentialul progres economic pentru locuitorul obisnuit in raport cu costurile pe care trebuie sa le suporte ? Care credeti ca sunt aceste costuri/beneficii imediate si pe termen lung si cum credeti ca vor afecta identitatea comunei Cernica. Ati fi interesati ce planuri pe termen lung au edilii nostrii cu comuna noastra ?

Iata doar cateva din intrebarile la care va invitam sa dati raspunsul Dvs. pentru ca acest nod rutier va va transforma radical, ireversibil si in toate aspectele calitatea vietii de locuitor al comunei Cernica.

Nu cred ca exagerez cand spun ca acest lucru reprezinta unul din cele mai importante momente de cotitura ale istoriei locale ale comunei Cernica. Daca nici acest lucru nu este un lucru important de discutat atunci, sincer, ne meritam soarta de… cetateni pasivi care nu au nimic de spus.

Dupa cum stiti, constructia autostrazii A2 a inceput in era tovarasului Nicolae Ceausescu, un prim tronson fiind dat in folosinta intre Fetesti si Cernavoda. Incepand cu 1998 au fost reluate lucrarile la aceasta autostrada si in 2004 a fost dat in folosinta cel de-al doilea tronson intre Bucuresti si Fundulea, impactul si efectele acestuia incepand sa se produca si pentru satele comunei Cernica.

Nu vrem sa insistam mai mult pe istoricul acestei autostrazi pentru ca alte detalii foarte interesante le puteti gasi aici .

Dupa cum de asemenea probabil stiti, o decizie privind constructia unei autostrazi este luata tinand cont de raportul privind costurile si beneficiile pe care le produce un asemenea proiect de infrastructura, pentru o economie in ansamblul ei precum si la nivel local, incluzand orice cost si beneficiu monetar si teoretic in masura in care pot fi identificate si cuantificate corect si pe cele nemonetare.

In cele ce urmeaza, impreuna cu Dvs. vom incerca sa identificam aceste costuri si beneficii pentru locuitorii comunei Cernica, nu la un nivel academic sau in contextul unei analize sau metodologii ACB ci pur si simplu asa cum au fost, sunt sau ar putea fi resimtite de catre locuitorul “obisnuit” al comunei Cernica.

Definim locuitorul “obisnuit” acel locuitor care nu detine terenuri importante langa acest nod rutier si de asemenea deocamdata nu discutam de primaria Cernica sau alte autoritati publice locale si care pot detine suprafete importante de teren in zona noului nod rutier care se va construi chiar in jurul podului care traverseaza canalul care leaga lacul Cernica de Dambovita.

Facem o paranteza si spunem pentru cei care nu stiau, ca terenul pe care se va construi acest nod rutier (intre soseaua care leaga Caldararu si Cernica si calea ferata Bucuresti Oltenita) a apartinut boierului de origine evreiasca Fodor Martin (click acest link pentru a vedea fostul conac al acestuia si care acum, pe locul acestuia mai pot fi gasite doar gunoaie si moloz ). Din cate stim pana acum, in lipsa mostenitorilor directi cea mai mare parte a proprietatilor acestuia inclusiv terenul de care vorbim a trecut in proprietatea primariei Cernica.

Totusi, se pare ca o parte din aceste proprietati au fost totusi revendicate si obtinute de un reprezentant al unora din acesti mostenitori prin primarul comunei Faraoani, Adrian Solomon (click aici) .

Deoacamdata si in lipsa unor detalii oficiale nu putem decat sa facem anumite presupuneri in legatura cu cine detine terenul pe care se fac lucrarile efective de racordare.

Vom incerca in viitorul apropriat si in masura in care va exista disponibilitate si o anumita transparenta decizionala sa revenim cu privire la detalii privind realizarea acestui nod rutier inclusiv precum cine este constructorul si cand vor fi finalizate lucrarile.

Dupa cum probabil ati observat, inca nu exista o pancarta oficiala (ca si in cazul lucrarilor de amenajare a unui parc gen “Aventura” din padurea Cernica) prin care “muritorul” de rand din Cernica sa vada si el despre ce e vorba si ce i se intampla. Pana atunci si in cadrul acestui articol as vrea in continuare sa va expun parerea mea cu privire la acest subiect si ar fi extraordinar daca si Dvs mai credeti ca si parerea Dvs. conteaza.

Si haideti sa o iau de la inceput cu anii 2000-2004. Ca locuitor al satului Caldararu, pentru mine personal cel mai important efect direct al constructiei autostrazii a fost cresterea importanta a nivelului de zgomot exprimat in decibeli binenteles si a poluarii exprimate prin calitatea aerului respirabil si a mirosului. Si nu doar pentru mine ci si pentru majoritatea locuitorilor din Caldararu si o buna parte din cei din Cernica. Din acel moment, linistea de care ne bucuram in fiecare zi a disparut. Fosnetul frunzelor in adierea de seara sau de dimineata si ciripitul pasarelelor a fost inlocuit de vuietul asurzitor si permanent al autovehiculelor si motocicletelor in drumul lor grabit inspre si dinspre Constanta.

La momentul prezent, portiunea de autostrada care trece pe langa Cernica si Caldararu nu este protejata fonic in nici un fel, nici de catre panouri antifonice si nici de perdele de copaci care ar putea atenua acest zgomot. In ceea ce priveste Cernica, doar intrebati pe cei care locuiesc pe strada Bizantului cum ii loveste unda soc moto-sonica venita pe luciul lacului Cernica. Binenteles ca acest efect a fost stiut de catre proiectantii acestei autostrazi, dar tot bineneteles ca pentru a limita sau elimina acest efect nu s-a sinchisit nimeni.

Noi cei din Caldararu am fost intotdeauna priviti ca o cantitatea neglijabila din toate punctele de vedere (electoral, uman etc.) Doar terenurile din jurul Caldararului au fost privite cu interes si anumite facilitati de infrastructura (asfalt, gaze, apa, etc.) au fost introduse doar dupa ce nu prea mai era nimic de cumparat.

Au existat anumite jalbe-n bat ale unor locuitori din Caldararu, pe la portile autoritatilor locale su ministeriale dar binenteles ca nu s-a intamplat nimic. O sa revenim cu privire la aceste plangeri si o sa va prezentam documente trimise cu privire la nivelul zgomotului pe care trebuie sa il suportam din cauza autostrazii.

Pentru Posta, Tanganu si Balaceanca nivelul zgomotului nu reprezinta o problema datorita distantei autostrazii fata de aceste sate ale comunei Cernica. In contextul boom-ului imobiliar din anii 2006-2009, a existat binenteles si un efect pozitiv al trecerii autostrazii pe langa comuna Cernica.

Acesta s-a tradus automat in cresterea valorii terenurilor in functie de distanta fata de cea mai importanta intrare pe autostrada si anume nodul rutier de la intersectia centurii orasului Bucuresti cu autostrada A2 in zona satului Manolache. Amplasarea unor afaceri (sub diverse forme) in jurul acestor noduri rutiere a reprezentat intotdeauna o oportunitate deosebita pentru cei care au dorit un acces rapid la drumurile principale si cu cost redus al terenurilor denumite generic industriale.

Unele intreprinderi au fost obligate sa se mute din oras la periferie, acesti cumparatori devenind mana cereasca pentru cei care detineau terenuri in zona A2 sau adiacent. Odata cu oprirea “robinetului de bani” si declansarea asa zisei crize financiare incepand cu 2009 (in Romania) multe din aceste terenuri au ramas nevandute in lipsa potentialilor investitori deja reintorsi de pe unde au venit.

Acest lucru a fost valabil si pentru zona Cernica si terenurile care i-au imbogatit pe unii din locuitorii comunei Cernica au ramas “nerevandute” nemaifiind atat de interesante ca acum cativa ani, mai ales ca Cernica este in zona de sud-est a Bucuresti-ului si nu in partea sa mult trambitata si anume, cea de nord.

Oricum majoritatea terenurilor nu mai sunt in proprietatea “taranilor” din Cernica, ci in mana celor care au mizat pe termen lung pe aceasta zona si a celor care in aceasta perioada au dorit sa le valorifice prin revanzare dar au ramas fara cumparatori. Interesant este momentul startului la lucrarile acestui nod rutier si anume acum in 2012 si nu in 2004 sau 2008.

Intodeauna m-am mirat de ce acest nod nu s-a construit mai devreme, mai ales ca in planurile initiale era prevazut ca portile de taxare pentru intrarea pe autostrada sa fie construite chiar langa Caldararu, la doar cateva sute de metri de amplasamentul nodului rutier care este in curs de executare. Existenta unui asemenea nod rutier de la inceputul darii in folosinta a acestui tronson de autostrada era logica din perspectiva faptului ca intersecta drumul judetean DJ 301 care uneste Cernica si Bucurestiul cu Oltenita (Tanganu- Fundeni – Plataresti – Cucuieti – Galbinasi – Vasilati – Budesti – Negoiesti – Soldanu – Curcani – Mitreni - Oltenita).

Totusi doar in 2012 a inceput construtia acestui nod rutier si nu acolo unde DJ 301 intersecteaza aceasta autostrada, intre Tanganu si Cernica unde dupa parerea mea ar fi fost si mai logic sa fie amplasat acest nod si nu la iesirea din Cernica intre Cernica, Balaceanca si Caldararu. De ce ? In primul rand pentru ca in acest fel s-ar fi evitat aglomerarea si traficul chiar in zona barajului Cernica despre care putem spune ca este chiar in Cernica. Drumul spre Balaceanca si Glina nu este tot atat de important ca cel spre Oltenita si singura logica care imi trece prin minte si pentru care s-a preferat acest amplasament rezida probabil in faptul ca s-a dorit valorificarea unor terenuri ale unora mai mult decat ale altora.

Poate gresesc si astept ratiunea si argumentele din partea celor care au mai multe informatii decat noi sau o logica mai buna decat a noastra. Oricum, ideea nu este sa vedem care-al-cui este mai bun “kung-fu-ul” ci chiar sa aflam un raspuns la o intrebare simpla si care ar fi trebuit sa il stim de mult, noi locuitorii din Cernica si priviti totusi ca o comunitate, care poate are ceva de spus in aceasta privinta si care are dreptul la transparenta si informare. Ohh..dar ma scuzati..uitasem ca in capitalism cuvantul comunitate primeaza in fata intereselor individuale sau personale...

Imaginile prezentate mai sus m-au impresionat la o revizionare si sunt elocvente din punctul de vedere a ceea ce ne asteapta si care va fi profilul viitor al comunei Cernica. Acele cirezi de vaci sau turme de oi pe care le vedeti parca incearca disperate sa ramana stapane pe islazul comunal. Ele au cel mai logic punct de vedere pentru ca e vorba de supravietuirea...pura…a lor. In curand ele vor disparea si copii nostrii vor vedea aceste animale doar pe la televizor si eventual pe la “ferma animalelor” din Pantelimon.

Cei care inca se mai ocupau cu cresterea animalelor in Cernica cu siguranta isi vor gasi un loc de munca ca si paznici pe la vreun depozit care v-a aparea probabil peste noapte chiar in buza lacului Cernica.

Din acest punct de vedere trebuie sa mentionam ca intradevar probabil, tot peste noapte vor aparea noi locuri de munca, in functie de ce planuri (care cu siguranta deja s-au facut ), pentru valorificarea terenurilor adiacente acestui nod rutier. Pentru ca, dupa parera mea aparitia acestui nod rutier, nu are alta ratiune decat valorificarea inca o data a terenurilor din zona mentionata si in nici un caz, pentru faptul ca si locuitorii din Cernica vor putea ajunge si ei in Bucuresti pe autostrada.

Acestia nu vor mai fi nevoiti sa forteze intrarea asa cum au facut-o acum mai multi ani sau nu vor mai fi nevoiti sa indure umilinta de a merge pe drumul forestier care leaga Caldararu de centura sau umilintele unui proprietar de langa centura care blocheaza mereu acest drum.

De acest efect ne vom bucura cu totii (ba un mare pardon, doar cei care detin un autovehicul, au bani de combustibil, lucreaza in Bucuresti (eventual in zona fostului Sulea actual Theodor Pallady) sau vor sa ajunga la mare fara sa mai ocoleasca prin Balaceanca Glina sau pe centura pentru a intra pe autostrada. Adica foarte putini...

Cu siguranta vom asista la transformarea totala a ceea ce stim despre transportul in comun pe maxi taxi. O bun parte din ele vor face doar ruta X localitate de pe linia Oltenitei – pana la statia de metrou Anghel Saligny de la Catelu la intrarea pe bulevardul mentionat mai sus.

Deschiderea autostrazii reprezinta o buna oportunitate si pentru cei care doresc sa renunte sa circule prin Bucuresti cu autoturismul personal. Pot sa o faca pana la gura de metrou si sa-si lase masina acolo, daca nu le plac conditiile de maxi taxi ca sa ajunga la aceasta gura de metrou.

Pentru Cora, nu e o veste prea buna. Numarul cumparatorii fideli, vor scadea pentru ca unii vor prefera sa se “dea” pe autotrada pana la marile complexe comerciale de pe acelasi bulevard.

Sunt doar cateva exemple despre ce se va intampla in urma realizarii acestui nod rutier si va invit pe Dvs sa continuati cu aceste idei prin comentariile Dvs.

Per total m-as fi bucurat daca planurile ar fi despre cum sa imbunatatim viata locuitorilor din Cernica, dar din pacate, cred ca nu ne putem astepta decat la planuri despre cum se vor imbogatii altii, pe seama terenurilor lor sau ale altor locuitori din Cernica si pe seama calitatii vietii a majoritatii dintre noi.

Macar daca zona Cernica ar fi privita de viitorii investitori ca o zona cu potential din punct de vedere al agrementului iar investitiile viitoare ar fi facute in acest scop. Mediul inconjurator ar arata altfel. Dar din pacate aceasta idee de “mediu curat si de agreement” nu poate fi compatibila cu ditamai nodul rutier la cativa Km de Bucuresti. Sau cine stie, dea Domnul sa ma insel…si astept puncte de vedere mai optimiste…asa de dragul optimismului ,daca nu de dragul meu…sau al Dvs…stimati locuitori ai comunei Cernica…

A se citi si : Acum desecretizat. Planul de Sistematizare al comunei Cernica-1970. Canal si port Dunare-Bucuresti-Glina.

 

Notificare comentarii

Pentru un dialog civilizat, articolele si comentariile care contin expresii vulgare, injurii catre alti utilizatori sau incita la violenta, ura, sunt defaimatoare, ofensatoare, promoveaza produse sau servicii, sau nu au legatura cu subiectul comentat, vor fi sterse. Responsabilitatea pentru articole si comentarii revine autorului acestora.

1000 Caractere ramase


Vox Cernica TV