Tipărire
Categorie: Transport public Transport public
Accesări: 6070 6070

Evaluare utilizator: 4 / 5

Steluță activăSteluță activăSteluță activăSteluță activăSteluță inactivă
 

O veste buna pentru cei care s-au saturat de serviciile de transport ale operatorilor privati de maxi taxi, pe ruta comuna Cernica-Bucuresti (si de ce nu, cu autoturismul personal) si de asemenea pentru cei care iubesc "mersul pe jos" in natura. Auzisem ceva zvonuri in legatura cu reluarea curselor feroviare de calatori pe ruta Bucuresti-Oltenita, inclusiv de la viceprimarul Nica Marian, dar se pare ca de data asta zvonul este adevarat si foarte curand vom auzi din nou suieratul cu care am fost obisnuiti ani de zile. Data exacta nu o stim pentru ca nici T.F.C nu au afisat-o pe site-ul lor. Interesant este ca T.F.C este un operator feroviar cu capital privat având ca obiect principal de activitate efectuarea transportului feroviar public de călători în trafic intern și internațional. Pentru mai multe detalii despre acest operator feroviar click aici.

Trenul va opri in fostele halte Cernica si Tanganu dupa orarul afisat in foto de mai sus. Spunem foste, pentru ca halta Cernica acum este o locuinta proprietate privata (oare cum o fi ajuns locuinta privata ?!). Despre cea de la Tanganu

nu stim nimic, dar puteti comenta Dvs. despre existenta sau inexistenta ei. Dupa spusele viceprimarul Nica Marian trenul ar fi trebuit sa opreasca si in satul Caldararu, dar dupa orarul afisat se pare ca nu. Ar fi fost prea....frumos ! O sa vedem si daca trenul va fi sageata albastra dupa cum ni s-a spus. O sa vedem de asemenea despre ce calitate a serviciilor vom beneficia si de asemenea si despre ce tarife vom avea parte. De fapt tarifele le puteti vedea afisate pe site si sunt in functie de numarul de km si de clasa. Clasa este doar a doua iar trenurile de tip "personal". Pentru Cernica si Tanganu vorbim de tarife intre 3 si 3.50 RON si pentru cei care beneficiaza de reducere intre 1.5 si 1.75 RON deorece nu vorbim de distante mai mari de 10 km pentru Cernica si 20 de km pentru Tanganu. Pentru cei care beneficiaza de reducere ar putea fi un tarif competitiv in comparatie cu maxi taxi, dar vor lua in calcul si mersul pe jos de acasa pana la haltele respective. Pentru cei din Cernica vorbim de 1 km si ceva, Caldararu (aproape 3 km pentru ca nu mai pot traversa autostrada A2, Balaceanca (aproape 2 km), Tanganu (depinde in ce parte a satului locuiesc). Deci de fapt T.F.C. nu cred ca trebuie sa se bazeze prea mult pe calatorii din Cernica si cred ca, in continuare, concomunalii nostrii, se vor limita la serviciile de "lux" ale calatoriilor de 2.5 RON cu maxi taxi. Vor fi extrem de putine doamnele si domnii care se vor deranja sa-si rupa pantofii pana la haltele respective si pentru un tarif mai mare. Asta e parerea mea. Poate daca nu se inventeaza niste curse de "transbordare" pe ruta localitate X-Halta Y sau vor mai da 2.5 RON la maxi taxi pentru deplasare Cernica-Halta Cernica, sau 5 RON Caldararu-Cernica-Halta Cernica sau 2.5 RON Balaceanca-Halta Cernica sau 2.5 RON Tanganu-Halta Tanganu. Se pare ca aritmetica simpla nu e deloc in avantajul celor carora le plac calatoriile cu trenul fie el sau nu sageata albastra.Oricum ar mai fi o varianta: mersul pe bicicleta, ca tot e la moda si e promovat la nivel inalt. Dar cumparatul bicicletei pare o fi investitie nefezabila,  mai ales ca avem patru anotimpuri si nu cred ca va investii nimeni pentru o parcare speciala a bicicletelor. Sau cine stie...! Poate nu am facut calculele bine...